Borger

Glade studenter fejrer huen

Studenter i Nuuk fejrede torsdag afslutningen på deres gymnasieuddannelse. Eksamenerne er nu afsluttet, og studenterne fra GUX Nuuk kan klappe sig selv på skulderen over en flot gennemført gymnasial uddannelse.

De unge glade mennesker fejrede traditionen tro dagen ved at gå fra skolen til amisut-statuen, hånd i hånd. Her dansede de i ring om statuen med sang på læberne og en varm sol over sig.

Huerne og de glade ansigter minder os om, at sommeren er kommet til kommunen. Kommuneqarfik Sermersooq ønsker alle sommerens studenter hjerteligt tillykke.